Thursday, July 2, 2009

Parents Teacher Meeting

setelah sekian lama tak up date this blog, now it is time for me to do so. bukan tak up date sebab malas, tapi sebab tak cukup masa. ditambah dengan bilik kayanganku tidak berwireless, so lambat la skit boleh nak up date. in this entry i wanna share with you people, my experience conducting the parents teacher meeting.
Nervous...jangan cakap la..hari-hari dok fikir..macam mana nak cakap dengan parents diorang nie..maklum la, teacher kan muda remaja..mana ada experience sumer ni before. kalau ada pun as a students dolu-dolu.. hehehe..teringat masa primary school, bila arwah mak anad ayah datang sekolah...aku mesti duduk atas riba mak sebab kat depan cikgu tu ada dua kerusi aja....hahahaa....(i slim tau masa tu)...those were the days... sambung balik cerita tadi. so di pagi itu p n pmacam biasa la..sebab bos aku memang pentingkan pnp (no offence ) pagi tue english class dengan 2 umar. sedang elok la..aku pun cikgu kelas for that form. lepas habis aku mengajar literature...kira-kira dalam 10minutes before habis kelas, aku kerah depa semua bersih kelas yang selalu tak bersapu tue...jenuh la dok meleter depa pepagi hari..hahahaha..takut no dengaq cikgu suka beleteaq....tapi aku tak la selalu..tapi jangan bagi aku start suis tue la..satgi payah nak tutup. Bila dah ready suma, aku tengok jam..tak pukul 11 lagi..so aku dengan nervous lagi nie...pi turun bilik guru..bukan apa..nak amik feel and strenght dari kawan-kawan. turun bilik guru...aku pun mula la bersembang dengan rakan-rakan guru...biasa la sembang memang pandai..tapi kalau sekali aku jadi pemalu...hui..tension orang nengok...dok sedap beramah tamah dengan depa, student aku panggil, ayah dia mai dah katanya...alahamdulillah yang memula pas dengan okay. then habis semua students aku. ada yang waris tak bleh mai..mcm-mcm la...tapi kesimpulan yang dapat di buat...most of my students lemah english...subject yang aku ajaq la tue...nak tulis pasal tue memang panjang..nanti la dalam next entry aku tulis. sekarang sangat mengantuk sebab baru sampai umah petang tadi....

2 comments:

Unknown said...

aik...ada blog gak ker? awat tak habaq klu tak blh la nak memeriahkan suasana...hehehhe

tulis lagi banyak2 noo....

Qatrunnada said...

teacher...ni Nada... XD
tgk nada nyer profile...smua bhs inggeris...sbb nada suka b.inggeris..lebih2 org yg ajar nada XD
insyaAllah ...