Saturday, October 30, 2010

Apabila ditolak dengan hari ini..maka tinggal 26 hari lagi sebelum aku bergelar isteri kepada Incik Tunang. Apa sebenarnya yang aku rasa ? ntah la...Gumbira? tertekan?serabut milo? semuanya ada belaka. Mengalas tugasan sebagai isteri sepanjang hayat memang bukan suatu tugas yang mudah. Tahniah kepada yang dah berjaya.. Aku? semoga Allah memberi pertolongan yang kuat untukku bergantung padanya. So far segala persediaan masih lagi dalam proses...ada yang dah siap..ada yang masih lagi belum...cuak jugak kadang-kadang. Tempat kerja sarat dengan kerja yang menuntut untuk di siapkan. Semuanya ada due date...sakit jugak kepala bila difikirkan. kunci kepada segalanya ialah BERSABAR DAN BERDOA. Sekarang i have to be multi-tasking...something yang kau memang susah nak buat dari dulu lagi. I have to finish up one by one....not 2 or 3 at one time... tapi sekarang tak lagi. 2 or 4 at one time memang dah jadi kebiasaan. 
Aku belek2 checklist aku buat semalam... tengok2 dah banyak yang bertanda...lega..tinggal skit2 aja lagi yang belum bertanda. Lega sepasai... pastu sebab kepenatan..aku request kat Incik Tunang untuk cari tempat honeymoon terbaik untuk aku dan dia. Aku nak sangat lari dari kesibukan kerja dan kepenatan persediaan kenduri nanti. Aku nak habiskan masa berdua-duaan dengan dia sahaja. 
Kadang-kadang rasa penat sangat..sampai tak mau buat apa pun..tapi kalau tak buat...kerja tak jalan..so kena buat jugak... letih la....
YA ALLAH BERIKAN AKU KEKUATAN UNTUK MENGHADAPI SEMUA INI..




2 comments:

Cik CT said...

kami pun dh tak sabar nak pi ke persandingan itu..semoga semuanya selamat..amin...kami nk ajak honeymoon..trganu jom...naik kapai terobang..

rynd dilla said...

hehehe....kita buat phase two punya honeymoon..insya allah kena check jedual waktu incik tunang kak la dulu ct....dia kalau dah masuk keja..memang payah nak ajak cuti2 nie...