Monday, October 25, 2010

Hantaq Borang Nikah...check....yeay!

Alhamdulillah..tadi baru selesai proses menghantar borang nikah kami. Rasa tenang aja jiwa...drive balik baling pun rasa gumbira aja...bukan payah pun, dia check semua borang and documents yang dia nak...so dah cukup...bayaq RM4 sorang untuk dapat receipt untuk amik kebenaran bernikah nanti. PAstu isi borang ikrar. Dah isi borang ikrar...masuk jumpa ustaz/pendaftar nikah...so dia semak borang, sembang sikit sebanyak dengan kami.. buleh plak ustaz tu orang baling, dia dok tanya pasai sekolah aku..hehehe..aku dengan ramah tamah buleh buat sembang la denga ustaz tue..hehehe..teknik nak bagi ilang ketaq konon... the dramatic part bila kena baca ikrar..memula Incik Tunang baca dulu...suara dia macam tenggelam timbul...rasanya nervous..aku buat relax aja..tapi cuak gak bila dengaq dia macam tue..nak tolong gosok belakang mana bleh..tak kawin lagi..so senyap aja la..amik feel satgi aku plak nak baca....part yang mengancam dalam ikrar tu...
SAYA DENGAN IKHLAS DAN SUCI HATI MENERIMA..............SEBAGAI ISTERI / SUAMI.

hehehehe... rasa dalam sangat maksud tue... terkejut dan tersekat la skit bila nak kena baca ikrar and sebut nama tunang kita tue. nak tersedak sebenaqnya...tapi really touching la...sebak la sat Incik Tunang tersayang. Apa pun, aku memang sangat happy and bersyukur sebab dah selesai hal di pejabat agama... bukan senang nak selesai dengan kesibukan kerja. Nak curi time bagi kena tu punya la payah...akhirnya ketentuan Allah memudahkan urusan kami hari ini. Dengan gumbira and lega aku hantaq Incik Tunang pi opis dia semula...sambung mesyuarat..aku plak..balik umah....

SYUKRAN YA ALLAH..ALHAMDULILLAH...

No comments: