Monday, October 25, 2010

Dugaan-NYA

Fuhhhh....yesterday was tough..... speeding from baling to sp and manage to arrive in sp within half and hour..gila pun ada gak..menatang apa aku tak overtake... kalut la..dah janji dengan Incik Tunang nak pi pejabat agama, nak antaq borang nikah. Sampai dalam kul 4...tunggu la Incik tunang abis meeting..masa tu panas la jugak skit2..tapi buleh sabaq lagi....tapi yang climaxnya....bila naik kat atas... dia tulis time daftar pernikahan 8am - 4.15pm.... memang masa tu nak menangis campuq nak mengamuk...kembang kepala rasa tengok. terus badan rasa penat. Yang tadi dok speed tak ingat skit pun tak penat... hui masa tu kalau buleh la pi belasah orang memang mati..kalau maki orang memang hui..bebakui la buat dosa....

Turun tangga terus cakap kat Incik tunang yang aku letih, aku ni tak suka dok show off kan keletihan aku.. tapi kerana kecewa..aku terus down. Borang tue aku bagi kat dia, aku suruh dia antaq..aku cakap aku tak larat letih...bukan dekat wei... so aku terus balik...pi cari kek... ni la masalah aku...bila tension aja..nak makan..memang la badan cepat naik...hehehe..janji hati puas..

Baru la aku paham dugaan bertunang nie...kalau nak di ikutkan..so far alhamdulillah tak ada la dugaan yang besaq2 jadi sampai kami bergaduh..tapi yang semalam nie memang menguji kekuatan aku. Tapi aku salute la Incik Tunang, dia pandai pujuk aku... memang aku pun dok pujuk diri, jangan la dok ego sangat...lega...aku berjaya jadi lembut seperti biasa. Aku selalu ingat, kalau aku ego and tak mau mengalah, nanti dia boleh jadi 10 kali ego and masa tu lagi teruk. So aku sanggup mengalah demi kebaikan future kami. Sebab dalam hati ada cinta...so semua biasa okay....YA ALLAH.....suburkanlah rasa cinta kami sehingga akhir hayat...jadikanlah hambamu yang bersyukur dan sentiasa berkasih sayang di dunia dan akhirat.

No comments: